2022年12月2日金曜日

Meshes of the Afternoon (1943) | BFI

Meshes of the Afternoon (1943) | BFI
Meshes of the Afternoon 1943



午後のメッシュ(1943年)

午後のメッシュの鋭いエッチングされた夢の世界の前に、カリフォルニアの日光が示唆に富んだり不吉に見えたことはありますか?確かに、ビリー・ワイルダーの二重補償(1944年)と多くの後の映画のノワールで、すぐにそうだろう。その提携はJによって最初に提案されました。1970年代のホーバーマン。しかし、メッシュは80年以上にわたって多くの伝統によって画期的なものとして呼び出されてきました。何年もの間、この14分間の映画は、デレンを「私たち全員の母」と称賛したスタン・ブラッケージに代表される、非常に個人的な詩的なサイコドラマの独特のアメリカの形態の創設インスピレーションとして主張されました。

デレンの彼女の作品の実践的な昇進は、1960年代の協同組合運動のモデルとなった。女性映画への関心の高まりは、後に彼女の先駆的な役割に再び焦点を合わせるだろう。今日、彼女はニューヨーク映画製作者協同組合のウェブサイトの一面に掲載された7人の実験的な映画制作者の中で唯一の女性であり、窓での彼女の忘れられないイメージは、アバンギャルド映画から最も広く再現された静止画の1つでなければなりません。そして、1970年代以降の女性映画への関心の高まりは、バーバラ・ハマーが説明したように、画像間ではなく、感情的および知的密度を作り出す「垂直映画」の彼女の美学に注目するだろう。

デレンと彼女の共同監督アレクサンダー・ハミド(当初はハッケンシュミード)はどちらも東ヨーロッパからの移民でした。彼女はウクライナのユダヤ人の家族の出身で、精神医学に深く関わっており、彼はチェコスロバキアの実験写真と映画から来ました。デレンは、以前の2つのヨーロッパのアバンギャルドなランドマーク、ブニュエルとダリのウン・チェン・アンダルー(1928年)とコクトーの詩人の血(ル・サン・ダン・ポエテ、1930年)からの影響力の提案を憤慨して拒否した。しかし、そのすべてのクールな独創性のために、そのメーカー主人公がウェストハリウッドの家と庭で演奏する繰り返しのシンボルの不気味なゲームは、デレンの分割された自己と不吉な鏡面の人物をつなぐ花、ナイフで、間違いなくそれらの以前の作品の遺産を拡張しました。

メッシュはS&S世論調査でトップ100に達したことがない(1992年のデレク・ジャーマンのような興味深い以前の支持者にもかかわらず)。したがって、今年の結果は、味のいくつかの重要な変化を反映している必要があります - 最も明らかに世論調査リーダーに明らかな女性の創造性の認識だけでなく、おそらく現代の映画制作者の間でデレンの最も一貫したファン、ロストハイウェイとマルホランド博士のデビッドリンチ、ジョーダンピールによって探求されたファンタズマゴリックへの新たな関心。

イアン・クリスティ

視力とサウンドの史上最高の映画の世論調査で午後のメッシュに投票した人を見つけてください。

https://www.bfi.org.uk/film/7c5a18ae-b5ba-5a7b-b43f-e9c1895e2f17/meshes-of-the-afternoon

Meshes of the Afternoon (1943)

Had Californian sunlight ever looked as suggestive or sinister before the sharply etched dreamworld of Meshes of the Afternoon?

Had Californian sunlight ever looked as suggestive or sinister before the sharply etched dream world of Meshes of the Afternoon? Certainly, it soon would, in Billy Wilder's Double Indemnity (1944) and many later films noirs. That affiliation was first proposed by J. Hoberman in the 1970s. But Meshes has been invoked as seminal by many traditions over eight decades. For years, this 14-minute film was claimed as a founding inspiration of a distinctively American form of highly personal poetic psychodrama, typified by Stan Brakhage, who hailed Deren as "the mother of us all".

Deren's hands-on promotion of her work became a model for the co-operative movement of the 1960s. Rising interest in women's cinema would later refocus attention on her pioneering role. Today, she is the only woman among seven experimental filmmakers featured on the front page of the New York Filmmakers Co-op website, while the haunting image of her at a window must be one of the most widely reproduced stills from any avant-garde film. And rising interest in women's film after the 1970s would focus attention on her aesthetic of 'vertical cinema', creating an emotional and intellectual density within rather than between images, as Barbara Hammer has described it.

Both Deren and her co-director Alexander Hammid (originally Hackenschmied) were immigrants from Eastern Europe. She came from a Jewish family background in Ukraine, heavily involved in psychiatry, and he from experimental photography and film in Czechoslovakia. Deren would indignantly reject suggestions of influence from two earlier European avant-garde landmarks, Buñuel and Dalí's Un chien andalou (1928) and Cocteau's The Blood of a Poet (Le Sang d'un poète, 1930). But for all its cool originality, the eerie game of repeated symbols that its maker-protagonists play out in their West Hollywood home and garden – with a flower, key and knife linking Deren's divided self and a sinister mirror-faced figure – has undoubtedly extended the legacy of those earlier works.

Meshes has never reached the top 100 before in the S&S poll (despite some interesting previous backers, such as Derek Jarman in 1992). So this year's result must reflect some significant shifts in taste – most obviously the recognition of female creativity apparent in the poll leaders, but perhaps also a renewed interest in the phantasmagoric, as explored by Deren's most consistent fans among contemporary filmmakers, the David Lynch of Lost Highway and Mulholland Dr., and Jordan Peele.

Ian Christie

Find out who voted for Meshes of the Afternoon in Sight and Sound's Greatest Films of All Time poll soon.

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