2023年3月6日月曜日

Qiang People in China Come From Jews, A British Missionary‘s Investigation - China Christian Daily

Thomas Torrance(1871-1959) 
Jewish immigrants: the Israelis in China
1939

Qiang People in China Come From Jews, A British Missionary's Investigation

Qiang People


Byイェッタ・ヤオ2017年4月13日
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24歳のイギリスの宣教師トーマス・トーランス(1871-1959)は、1896年に中国の四川省の成都市に来て、中国の民族グループである強人と壊れない関係を築いた。強族との任務を遂行している間、彼は彼らの歴史に関する研究を開始し、強族の祖先はユダヤ人であると結論付けた。

中国滞在中、トーランスは中国西部フロンティア研究協会の現地調査と研究に参加し、強グループと四川省の考古学の研究に関するいくつかの学術エッセイを発表しました。1937年にイギリスに戻る前に、彼は40年間中国に住んでいた。

毎年7月と8月、トーランスは強グループの間で宣教師の旅に乗り出し、グループを深く理解するのに役立ちました。魏川の記録によると、「中国共和国時代の9年目(1920年)、タオ牧師として知られるエジンバラ大学のトーランス教授は、ミアンシ郡に教会を建設し、イエスの福音を広めていました。」

1918年、トーランスは明江の上部に位置する強グループのエリアに入り、彼の使命を遂行し、現地調査を行った。彼の研究と関連する記事や研究への参照に基づいて、トーランスは、彼らの建築様式が似ているため、強グループのコミュニティは中東やパキスタンのように見えると主張しました。

四川省の小グループの文化に興味を持ち、地元の歴史的文書をよく知っていて、1920年にトーランスは「強人民の歴史、習慣、宗教」という本を出版しました。本の中で、彼は四川省の最も初期の入植者は漢グループではないという見解を表明した。彼は、「漢グループが四川省の大部分を徐々に占領し始めたのは後世で、今ではまだマイナーなグループから多くの人々が住んでおり、強グループはそのうちの1つです」と書いています。

強族の民族的起源を研究した後、彼は彼らが中国漢王朝の文学の漢栄グループから来たと結論づけた。「強人民の歴史、習慣、宗教」という本の中で、彼は強民族が先住民であり、その性格を分析することによって、「強」の人々はもともと西から民山まで、そしてココアまで領土を占領した羊飼いまたは農民であると主張した。

1930年、彼の著書「強族で働く」で、彼は強グループとユダヤ人の関係について再び言及した。彼は「彼らは失われた10部族の出身かもしれない」と書いた。彼らは名前を除いて、宗教のあらゆる面でユダヤ人です。さらに、彼は「強の人々はモンゴル出身ではない...彼らは小アジアからの初期の移民だった」と推論した。"

1934年、トーランスはさらに、強の人々がユダヤ人から来たという本「強人民の宗教の原始的な精神的概念」で彼の見解を確認した。彼は、「四川省北西部の強族の調査で、私は2つの結論に達しました。まず、元の強の人々は小アジアのどこかの出身でした。第二に、彼らの「旧約聖書」の宗教形態は、彼らが初期の家長の時代からそこに住んでいたことを示しています。

1939年、彼は「ユダヤ人移民:中国のイスラエル人」という本の中で、強グループがユダヤ人であるという以前の見解をさらに説明した。

彼は宗教文化の観点から自分の視点を証明した。彼は、強族の宗教的慣習は、ほとんどの場合、旧約聖書の記録や西アジアの特定の宗教的慣習に関連していると主張した。彼はまた、強の人々は一神論者であり、十戒を守るユダヤ人のような偶像を崇拝していないと信じていた。彼らは白い紙と石で神だけを表現した。彼は言った:「神は神聖であり、白い石の神は人間の救いと祝福の源であり、それは強の人々の信仰の基本的な真理です。」確かに、強の人々は、彼が古代ユダヤ人の宗教的伝統や聖書の習慣に関連しているとみなした石でできた祭壇がある山で犠牲を払った。

トーランスの結論は、彼のアメリカの宣教師の友人であり学者であるデビッド・クロケット・グラハムによって反論された。グラハムは、民江上流の強地区を調査し、地元の歴史的記録を参照した後、「清人の習慣と宗教」という記事で彼の見解に反論した。彼は、「Qiangの身体的特徴は、彼らが物理人類学の観点からユダヤ人の起源であることを証明できない。...彼らの歴史、言語、習慣、身体的特徴は、強グループが中国のチベット・ビルマ支店に属していたことを示唆している。「ハングループは歴史に大きな注意を払っており、多くの歴史的記録や地元の年代記を書いたので、彼らの歴史の中でそのような大規模なグループの中国への移住の出来事を記録しないことは不可能でした。多くの要因は、強グループが最も早い時期に中国北東部から西に移動していたことを示した。

強グループが一神論者であるというトーランスの意見は、友人のデビッド・クロケット・グラハムによっても反論され、強グループの12の大きな神と12の小さな神、そして他の地元の神々をリストアップすることで彼の議論を支持した。


24-year old British missionary Thomas Torrance(1871-1959) came to Chengdu city of Sichuan Province in China in 1896 and made unbreakable ties with the Qiang people, an ethnic group in China. While doing his missions with the Qiang people, he started a research on their history and concluded that ancestors of the Qiang people were Jews.

During his stay in China, Torrance took part in the Western China Frontier Research Association's on-site surveys and researches and published several academic essays on the study of the Qiang group and Sichuan's archeology. Before his return to England in 1937, he had lived in China for four decades.

Every July and August, Torrance would embark on his missionary journey among the Qiang group, which helped him understand the group deeply. According to Weichuan's chronicles, "In the 9th year of the Republic period of China (1920), the University of Edinburgh's Professor Torrance, known as Pastor Tao, was building a church in the county of Miansi, spreading the gospel of Jesus."

In 1918, Torrance entered into the area of the Qiang group located in the upper part of Mingjiang River to do his mission and conduct on-site researches. Based on his research and with references to relevant articles and researches, Torrance made the claim that the Qiang group's community looked like the Middle East or Pakistan because their building styles were similar.

Interested in the minor groups' cultures in Sichuan and with a good knowledge of local historical documents, in 1920, Torrance published the book "The History, Customs and Religions of the Qiang People." In the book, he expressed his point of view that the earliest settlers in Sichuan were not the Han Group. He wrote, "It was in a later period when the Han Group started to gradually occupy most of Sichuan, and now, there are still a large number of people from minor groups living there and the Qiang Group is one of them."

After studying the ethnic origin of the Qiang people, he concluded that they came from the Hanrong Group in Chinese Han Dynasty's literature. In the book "The History, Customs and Religions of the Qiang People," he pointed out that the Qiang people were indigenous and by analyzing their characters, he claimed that the "Qiang" people were originally shepherds or farmers who occupied the territory westward up to Minshan and as far as Cocoa.

In 1930, in his book "Working in the Qiang Tribe", he again mentioned about the relationship between the Qiang Group and the Jews. He wrote, "they may be from the lost ten tribes" They are Jewish in all aspects of religion except for their names. Moreover, he deduced that" the Qiang people were not Mongolian in origin ... they were early immigrants from Asia Minor. "

In 1934, Torrance further confirmed his viewpoint in the book "Primitive Spiritual Concept of Qiang People's Religion" that the Qiang people were from the Jews. He said, "In my investigation of the Qiang tribe in northwest Sichuan, I have come to two conclusions. First, the original Qiang people were from somewhere in Asia Minor. Second, their 'Old Testament' forms of religion indicate they inhabited it since the time of the early patriarchs."

In 1939, he further explained his previous view on the Qiang Group being Jewish in origin in the book "Jewish immigrants: the Israelis in China".

He proved his point of view from the perspective of religious cultures. He argued that the Qiang people's religious practices were almost always related to the Old Testament records or certain religious practices in West Asia. He also believed that the Qiang people are monotheists, not worshiping any idols like the Jews keeping the Ten Commandments. They only represented God with white paper and stone. He said: "God is holy, and the white stone god is the source of human salvation and blessing, which are the basic truths of the Qiang people's faith." Indeed, the Qiang people made sacrifices on the mountains where there are altars made of stone, which he regarded as related to the religious traditions of the ancient Jews or to the customs of the Bible.

Torrance's conclusion was rebutted by his American missionary friend and scholar, David Crockett Graham. Graham rebutted his viewpoint in the article "Qiang people's customs and religion," after he had investigated the Qiang area in the upper part of the Minjiang River and referred to local historical records. He wrote, "Qiang's physical characteristics fail to prove that they were Jewish in origin from the perspective of physical anthropology. ... Their history, language, customs and physical characteristics imply that the Qiang Group belonged to the Tibetan-Burmese branch in China. " Since the Han Group pays great attention to history, having written many historical records and local chronicles, it was impossible for them not to record the event of such a large group's migration into China in their history. Many factors indicated that the Qiang Group were moving to the West from the Northeast of China in the earliest time."

Torrance's opinion that the Qiang Group are monotheists was also refuted by his friend David Crockett Graham, who supported his argument by listing Qiang group's 12 big gods and 12 small gods, as well as other local gods.

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