2023年3月6日月曜日

Publications | Kaifeng | Communities | The Jewish Community of China

Publications | Kaifeng | Communities | The Jewish Community of China

China''s First Missionaries, subtitled, Ancient Israelites, by Rev. Thomas Torrance

1937


中国に来たイスラエルの失われた部族

2013年7月15日

中国に来たイスラエルの失われた部族

中国北西部の山岳地帯、ミン川の西、チベットの国境近く、四川には、約25万人の中国人、チェンまたはチェンミンと呼ばれる古代人が住んでいます。
1937年、中国のこの地域の宣教師であり、この部族と彼がイスラエルの失われた部族の古代のルーツであると信じていたものについて最初に書いたトーマス・トーランス牧師によって、「中国の最初の宣教師、字幕付き、古代イスラエル人」と題された本が出版されました。
トーランスの報告によると、彼は、アモス、ホセア、エリヤの同時代人であったイスラエル人の習慣、儀式、思考様式、国内および宗教的慣行が、中国北西部のチェンの人々の中で発見されたと信じていました。トーランスは基本的に、神という用語さえ知られていない地域で、中国のこの人々の単純な一神教に非常に感銘を受けました。
チェン族の言語は忘れられ、彼らはまた、彼らの古代の文字を失っていた。今日、彼らは中国語を話します。
彼ら自身は、3年3ヶ月の旅の後、この地域に到着した西部からの移民として自分自身を見ています。中国人は彼らを野蛮人として扱い、チェン人は中国人を偶像崇拝者として扱った。

憎しみと敵意は、中国人とこの部族の間には長い間存在していた。彼らは、より多くの自由を得るために一般人口の一部になった18世紀半ばまで独立して暮らしました。中国人からの宗教的圧力、キリスト教の普及、そして異人種間結婚の影響により、チェン族は一般的で、そして大幅に彼らの特別な一神教的な生活様式を放棄しました。
しかし、今日でも、彼らの習慣と彼らがまだ守っている信仰を通して、チェン族の過去の伝統について学ぶことは可能です。この部族は、紀元前の時代から特別なイスラエルの生活を送っていました。
彼らの伝統によると、チェン族はアブラハムの子孫であり、彼らの祖先には12人の息子がいました。戦争で勝利した後、中国人の妻を連れて行かなかった人は、まだセム人に見えます。
彼らは、天の父、またはマビチュ、天の霊、または天の天を意味するアバチと呼ぶ1つの神を信じています。中国の影響の結果として、山は神を崇拝する中心的な場所であるため、彼らは皆、彼を山の神と呼んでいます。
彼らの神の概念は、全世界を見守り、世界を公平に裁き、義人に報酬を与え、邪悪な者を罰するすべての強力な神のものです。この神は彼らに悔い改めをし、彼らの行動の償いを得る機会を与えます。困った時には、彼らはヤハウェと同じ「ヤウェイ」の名の下に神を呼びます。
彼らはまた、霊と悪魔を信じており、それらを崇拝することは禁じられていますが、これはおそらく中国の影響です。過去に彼らは羊皮紙の巻物や本を書いていましたが、今日では口承の伝統しかありません。彼ら自身は毎週暗唱する祈りを理解していない。
チェン族は、イスラエルの10部族の間で見られたと思われる動物の犠牲の提供に基づいて、非常に特別な生活を送っています。彫像や外国の神々を崇拝することは禁じられており、他の神に犠牲を捧げる人は死刑に直面します。
これらの司祭はきれいな白い服を着て、古代イスラエルの司祭が行ったように、純粋な状態で犠牲を行います(1サムエル15:27)。日本の神道の僧侶も神聖な行事で清潔な白い服を着ていることを思い出します。

http://www.jewsofchina.org/

The Lost Tribes of Israel Who Came to China

The Lost Tribes of Israel Who Came to China

In the mountainous area of northwest China, west of the Min River, near the border of Tibet, in Szechuan lives the ancient people called by the Chinese, Chiang or Chiang-Min, who numbers about 250 thousand people.
In 1937, a book was published entitled, China''s First Missionaries, subtitled, Ancient Israelites, by Rev. Thomas Torrance, who was a missionary in this area of China and was the first to write about this tribe and what he believed to be their ancient roots of the Lost Tribes of Israel.
According to the reports by Torrance, he believed that the customs, rituals, modes of thought, domestic and religious practices of the Israelites who were the contemporaries of Amos, Hosea and Elijah, were found within the Chiang people of northwestern China. Torrance was basically very impressed with the simple monotheism of this people in China in an area where the term God was not even known.
The language of the Chiang tribe had been forgotten and they had also lost their ancient script. Today they speak Chinese.
They themselves see themselves as immigrants from the west who reached this area after a journey of three years three months. The Chinese treated them as Barbarians, while Chiang people related to the Chinese as idol worshipers.

Hate and enmity existed between the Chinese and this tribe for a long time. They lived independently until the middle of the 18th century when they became part of the general population to earn more freedom. The religious pressure from the Chinese, the spread of Christianity, and the influence of intermarriage caused the Chiang tribe to generally and greatly give up their special monotheistic way of life.
However it is still possible even today to learn about the past traditions of the Chiang tribe through their customs and their faith which they still keep. This tribe had been living a special Israeli way of life since the time of B.C.E..
According to their tradition, the Chiang tribe is the descendant of Abraham and their forefather had 12 sons. Those among them who did not take Chinese wives after their victory in war still look Semitic.
They believe in one God whom they call Abachi meaning the father of heaven, or Mabichu, the spirit of heaven, or also Tian, heaven. As a result of Chinese influences they all call Him God of the mountains as the mountains are the central place for worship of God.
Their concept of God is that of an all powerful God who watches over the entire world, judges the world fairly, rewards the righteous, and punishes the wicked. This God gives them the opportunity to do repentance and to gain atonement for their actions. In times of trouble, they call God in the name of "Yawei", the same as Yahweh.
They also believe in spirits and demons and they are forbidden to worship them, but this is probably a Chinese influence. In the past they had written scrolls of parchment and also books but today they only have oral traditions. They themselves do not understand the prayers that they recite every week.
The Chiang tribe lives a very special way of life based on the offering of animal sacrifices which seems to have been seen among the Ten Tribes of Israel. It is forbidden to worship statues or foreign gods and anyone who offers a sacrifice to another god faces the death penalty.
These priests wear clean white clothes and perform the sacrifices in a state of purity as the priests in ancient Israel did (1 Samuel 15:27). I recall that Japanese Shinto priests also wear clean white clothes at holy events.

0 件のコメント:

コメントを投稿