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はじめにからの要約
批判への貢献
ヘーゲルの権利哲学
執筆:1843年末-1844年1月
初版:DeutschFranzösische Jahrbücher、1844年
転写/マークアップ: ゾディアック/バギンズ
オンライン版:マルクス/エンゲルス・インターネットアーカイブ(marxists.org)2000
エラーの冒涜的な存在は、その天国のoratio pro aris et focisが反証された後、信用されていない。天国の幻想的な現実の中で超人的な存在を探し、そこに自分の反射以外何も見つからなかった人間は、もはや自分自身の外見を見つける気はなく、彼が彼の真の現実を求め、求めなければならない非人間的な存在だけです。
無宗教批判の基礎は、人間は宗教を作り、宗教は人間を作らない。宗教は、まだ自分自身を見つけていないか、すでに再び自分自身を失った人の自意識と自尊心です。しかし、人間は世界の外で野営されている抽象的な存在ではありません。人間は人間、国家、社会の世界です。この状態、この社会は、宗教、反転した世界意識を生み出します。なぜなら、彼らは反転した世界だからです。宗教は、その世界の一般的な理論、その百科事典の概要、人気のある形での論理、そのスピリチュアルなポイント・ドヌール、その熱意、その道徳的制裁、その厳粛な補完、慰めと正当化の普遍的な源です。人間の本質には真の現実がないので、それは人間の本質の幻想的な実現です。したがって、宗教との闘いは、間接的に宗教が精神的な香りである世界との戦いです。
宗教的苦痛は、同時に本当の苦痛の表現であり、本当の苦痛に対する抗議でもあります。宗教は抑圧された生き物のため息であり、無情な世界の心であり、それが精神のない条件の精神であるのと同じように。それは人々のアヘンです。
人々の幻想的な幸福として宗教を廃止することは、彼らの本当の幸福を要求することです。既存の状況についての幻想を放棄するという要求は、幻想を必要とする状況を放棄するという要求です。したがって、宗教の批判は涙の谷の批判であり、そのハローは宗教です。
批判は、人間が飾り気のない荒涼としたチェーンを着用するのではなく、チェーンを振り払い、生きている花を摘み取るように、架空の花をチェーンから引き裂いた。宗教の批判は、彼が幻滅し、幻滅し、理性に来た男のように彼の現実を考え、行動し、形作らせ、彼は自分自身の周りを回転し、したがって彼の本当の太陽を回します。宗教は、人間が自分自身の周りを回らない限り、人間の周りを回す幻想的な太陽にすぎません。
したがって、歴史の課題は、真実を超えた世界が消えたら、この世界の真実を確立することです。人間の自己疎遠の神聖な形がアンマスクされると、歴史に奉仕する哲学の当面の課題は、その不浄な形で自己疎遠をアンストすることです。したがって、天の批判は地球の批判に、宗教の批判は法律の批判に、神学の批判は政治の批判に変わります.....
批判の武器は、もちろん、批判を武器に置き換えることはできません。物質的な力は物質的な力によって打倒されなければなりません。しかし、理論はまた、大衆をつかむとすぐに物質的な力になります。理論は、アド・ホミネムを実証するとすぐに大衆をつかむことができ、過激になるとすぐにアド・ホミネムを実証する。急進的であることは、問題の根源を把握することです。しかし、人間にとって根源は人間自身です。ドイツ理論の急進主義、したがってその実用的なエネルギーの明らかな証拠は、それが宗教の断固とした肯定的な廃止から進むということです。宗教の批判は、人間が人間にとって最高の存在であるという教えで終わり、したがって、人間が堕落し、奴隷にされた見捨てられた、卑劣な存在であるすべての関係を打倒するというカテゴリー的な命令で終わります。
次の説明 - そのタスクへの貢献 - は、ドイツを扱う以外の理由もなく、すぐにオリジナルではなく、ドイツの国家哲学と法律のドイツの哲学をすぐに扱っています。
https://www.marxists.org/archive/marx/works/1844/df-jahrbucher/law-abs.htmAbstract from The Introduction to Contribution To The Critique Of Hegel's Philosophy Of Right
Karl Marx, 1844
Written: end of 1843-January 1844
First Published: DeutschFranzösische Jahrbücher, 1844
Transcription/Markup: Zodiac/Baggins
Online Version: Marx/Engels Internet Archive (marxists.org) 2000
The profane existence of error is discredited after its heavenly oratio pro aris et focis has been disproved. Man, who looked for a superhuman being in the fantastic reality of heaven and found nothing there but the reflection of himself, will no longer be disposed to find but the semblance of himself, only an inhuman being, where he seeks and must seek his true reality.
The basis of irreligious criticism is: Man makes religion, religion does not make man. Religion is the self-consciousness and self-esteem of man who has either not yet found himself or has already lost himself again. But man is no abstract being encamped outside the world. Man is the world of man, the state, society. This state, this society, produce religion, an inverted world-consciousness, because they are an inverted world. Religion is the general theory of that world, its encyclopaedic compendium, its logic in a popular form, its spiritualistic point d'honneur, its enthusiasm, its moral sanction, its solemn complement, its universal source of consolation and justification. It is the fantastic realisation of the human essence because the human essence has no true reality. The struggle against religion is therefore indirectly a fight against the world of which religion is the spiritual aroma.
Religious distress is at the same time the expression of real distress and also the protest against real distress. Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, just as it is the spirit of spiritless conditions. It is the opium of the people.
To abolish religion as the illusory happiness of the people is to demand their real happiness. The demand to give up illusions about the existing state of affairs is the demand to give up a state of affairs which needs illusions. The criticism of religion is therefore in embryo the criticism of the vale of tears, the halo of which is religion.
Criticism has torn up the imaginary flowers from the chain not so that man shall wear the unadorned, bleak chain but so that he will shake off the chain and pluck the living flower. The criticism of religion disillusions man to make him think and act and shape his reality like a man who has been disillusioned and has come to reason, so that he will revolve round himself and therefore round his true sun. Religion is only the illusory sun which revolves round man as long as he does not revolve round himself.
The task of history, therefore, once the world beyond the truth has disappeared, is to establish the truth of this world. The immediate task of philosophy, which is at the service of history, once the holy form of human self-estrangement has been unmasked, is to unmask self-estrangement in its unholy forms. Thus the criticism of heaven turns into the criticism of the earth, the criticism of religion into the criticism of law and the criticism of theology into the criticism of politics.....
The weapon of criticism cannot, of course, replace criticism by weapons, material force must be overthrown by material force; but theory also becomes a material force as soon as it has gripped the masses. Theory is capable of gripping the masses as soon as it demonstrates ad hominem, and it demonstrates ad hominem as soon as it becomes radical. To be radical is to grasp the root of the matter. But for man the root is man himself. The evident proof of the radicalism of German theory, and hence of its practical energy, is that it proceeds from a resolute positive abolition of religion. The criticism of religion ends with the teaching that man is the highest being for man, hence with the categorical imperative to overthrow all relations in which man is a debased, enslaved forsaken, despicable being.....
The following exposition -- a contribution to that task -- deals immediately not with the original, but with a copy, the German philosophy of state and of law, for no other reason than that it deals with Germany.....
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